Gary Digantung 3 Bulan




Kelana Jaya: Kontroversi perebutan Gary Steven Robbat dengan pasukan Kedah, Johor Darul Ta'zim (Johor DT) dan Pahang berakhir apabila pemain tengah berusia 22 tahun itu digantung tiga bulan dan denda RM50,000 selepas Jawatankuasa Status Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) memutuskan dia bersalah melanggar peraturan perpindahan pemain.

Gary yang tidak dibenarkan beraksi dalam sebarang kejohanan berkuat-kuasa hari ini juga tidak terikat dengan mana-mana pasukan selepas kontrak yang ditandatangani bersama Johor DT dan Pahang sebelum 1 Disember 2014 tidak sah.

Manakala Kedah juga tidak berhak untuk memiliki bekas pemain Harimau Muda A kelahiran Kulim itu selepas FAM mendapati dia memulakan karier bola sepak bersama Harimau Muda C.
Sementara itu, Johor DT pula didenda RM100,000 kerana kecuaian dalam urusan perpindahan pemain namun Pahang hanya dikenakan amaran keras.

Dalam satu lagi kes, Mohd Faizol Hussien terpaksa membayar RM130,000 kepada Pahang sebagai tebus kontrak untuk menyertai Johor DT II.

Sumber Metro
0 Komentar untuk "Gary Digantung 3 Bulan"

 
Copyright © 2014 Info Semasa - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info