Inilah Idola Safee Sali Yang Ramai Tidak Tahu




Mohd Safee bin Mohd Sali
Asal: Kajang, Selangor
Tarikh lahir: 29 Januari 1984
Status: Berkahwin
Pendidikan: Sekloah Kebangsaan Toh Tan Sakti, Tapah Perak
Sekolah Menengah Kebangsaan Gunung Rapat
Sekolah Sukan Bukit Jalil
Karier Bola Sepak
2003 – Kuala Lumpur
2006 – Sarawak
2007 - Selangor
Pencapaian
Piala Liga Super, Piala FA, Piala Malaysia, Piala Sumbangsih, Piala Suzuki AFF, Penjaring terbanyak Piala Suzuki AFF 2010 (5 Gol)
Jersey : 10


Bagaimana Safee memulakan karier sebagai pemain bola sepak?
Saya memulakan karier bola sepak dari minat sejak kecil. Semasa sekolah saya menjadi mewakili sekolah di semua peringkat. Bapa saya, Mohd Sali mencetus semangat saya untuk bermain bola sepak. Dia sentiasa bersama saya setiap kali saya bermain dan memberi galakan di tepi padang.

Siapa idola safee?
Di Malaysia, saya suka gaya permainan Akmal Rizal. Untuk peringkat Eropah saya mengagumi cara permainan Ronaldo dan David Beckham. Saya kagum dengan cara profesional Beckham yang tinggi dalam kehidupan.
0 Komentar untuk "Inilah Idola Safee Sali Yang Ramai Tidak Tahu"

 
Copyright © 2014 Info Semasa - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info